REKENEN |
Getallenkennis 1 ste lj. |
getallenlijn oefenen |
splitsen van 3 en 4 |
splitsen van 3 en 4 |
splitsen van 5 |
splitsen van 5 (1) |
splitsen tot 5 |
|
getalbeeld tot 5 |
dobbelsteenbeeld
tot 5 |
splitsen van 6 |
splitsen van 6 (1) |
splitsen van 7 |
splitsen van 7 (1) |
|
splitsen van 8 |
splitsen van 8 |
splitsen van 9 |
splitsen van 9 |
splitsen van 10 |
splitsen van 10 (1) |
|
splitsen van 8, 9 en 10 |
getallen splitsen(niveau instellen!) |
getallenassen aanvullen |
groter, kleiner, gelijk |
getallen tot 20 |
het twintigveld |
|
tellen tot 10 |
splitsen tot 5 |
tellen |
dobbelsteenbeeld t.e.m. 5 (1) |
dobbelsteenbeeld t.e.m. 5 (2) |
meer, minder, evenveel |
|
tellen tot 5 |
acht |
evenveel |
gelijk of niet gelijk |
meer, minder, evenveel (1)l |
rekentaal |
|
negen |
splitsen tot 10 |
tellen tot 10 (1) |
tellen tot 10 ( 2) |
Meer dan, minder dan, gelijk 20 (1) |
Meer dan, minder dan, gelijk tot 20 (2) |
|
Meer dan, minder dan, gelijk tot 20 (3) |
rekentaal (2) |
Splitsen tot 20 (1) |
splitsen tot 20 (2) |
getallenlijn tot 20 |
getallenlijn tot 20 |
Bewerkingen 1 ste lj. |
optellen tot 10 |
bijdoen tot 10 |
optellen over het 10-tal heen (brug) oefening 1 |
voorbereiding brug + |
optellen tot 10 |
optellen tot 10 (1) |
|
optellen tot 10 (2) |
aftrekken tot 10 |
min 3 / plus 3 |
min 4 / plus 4 |
min 5 / plus 5 |
optellen over het 10-tal heen (brug) (1) |
optellen over het 10-tal heen (brug) (2) |
optellen over het 10-tal heen (brug) (3) |
oefening 2 |
oefening 3 |
oefening 4 |
aftrekken tot 5 |
rekenslang(niveau instellen!) |
rekenslang2(niveau instellen) |
+ en – tot 10 zonder overschrijding van het tiental |
optellen en aftrekken tot 10, 100 |
erbij eraf tot 10 of tot 100 |
hoofdrekenen: alle typen, alle bewerkingen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Meten en metend rekenen 1ste lj. |
klok: het hele uur (1) |
de klok oefenen(volledig instelbaar!) |
de klok |
Geld tellen |
Juist, meer dan of minder dan |
klein/groot |
Leeg, vol |
Meer, minder |
Minder, meer |
Zwaar, licht |
|
. |
. |
. |
. |
. |
Meetkunde 1 ste lj |
blokkenbouwsels maken |
huisjes bouwen |
huisjes draaien |
|
|
|
|
Allerlei rekenoefeningen 1 ste lj. |
probleemoplossend denken |
vraagstukrekenen |
oefenblaadjes drukken (sommen) |
oefenblaadjes drukken (alle bewerkingen) |
|
|
|
|
|
|
|
|
NEDERLANDS |
|
Lezen |
Kern 1 |
vis. id. woorden |
oefening1.1 |
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
Herhalingsopdracht kern1 : woorden beluisteren, auitieve synthese, koppeling grafeem-kernwoord |
Kern 2 |
vis. id. woorden |
oefening2.1 |
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
Herhalingsopdracht kern2 : woorden beluisteren, auitieve synthese, koppeling grafeem-kernwoord |
Kern 3 |
vis. id. woorden |
|
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
Herhalingsopdracht kern3: woorden beluisteren, auitieve synthese, koppeling grafeem-kernwoord |
Kern 4 |
vis. id. woorden |
|
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
Herhalingsopdracht kern4: woorden beluisteren, auitieve synthese, koppeling grafeem-kernwoord |
Kern 5 |
vis. id. woorden |
|
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
Herhalingsopdracht kern5: woorden beluisteren, auitieve synthese, koppeling grafeem-kernwoord |
Kern 6 |
vis. id. woorden |
|
vis. synth. woorden |
kernletters horen |
|
Kern 7 |
Kern 8 |
Kern 9 |
Kern 10 |
Kern 11 |
Kern 12 |
|
Oefenen los van een methode 1 ste lj. |
Lezen |
kernwoorden – filmpjes |
nieuwe woorden maken |
korte verhaaltjes lezen: oefenen maar |
rijmen |
|
|
zet de zinnen bij de plaatjes. |
wat past in de zin? |
zoek het juiste stukje |
kerstwoorden |
|
|
voor flinke lezers in het eerste |
begrijpend lezen |
leesbeest |
leesdas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schrijven |
woorden met b – of d |
meervoud |
woorden met ch en au |
korte, lange of andere klanken bij kernwoorden |
beginletter |
|
Enkele of dubbele klinker (2) |
Woorden met beginletter d of t |
Woorden met f en/of v |
.Enkele of dubbele klinker |
. |
. |
WERELDORIENTATIE |
Wereldoriëntatie 1ste lj. |
Droppie Water |
schuifpuzzel |
memory |
verkeersland |
|